Måndagen som blev längre än väntat

Imorse trodde jag seriöst att det första jag skulle göra när jag slutade idag var att sova, så trött var jag. Sista gången jag kollade på klockan var det 2.30, usch. Jag tog barnen till Jamies hus, vi satte vattenspridaren under deras enorma studsmatta och där lekte barnen i fyra timmar. Väl hemma gjorde vi smoothies med jordgubbar, banan, mjölk och jordgubbs yoghurt, as äcklig efter som allt är soya produkter...men barnen älskade det. Sedan hade vi vattenkrig.

John och Will skulle ta med oss på en liten lätt hajk på kvällen, så direkt när jag slutade packade jag väskan och satte på mej joggingskor och gick. Vi åkte till Marys Ville lake , fast på andra sidan och hittade ett fint vattenfall. Vi klättrade ner i djupskoj till sjön där vattenfallet mynnade ut, helt galet brant men ack så fint. Vandrade i skogen längst vattnet, fatta vilken terräng, tänk Twilight...vi önskade att Jacob skulle komma fram bakom en buske hela tiden, Will ville Edward dock. Vi hoppades också på att få se en björn, men nicke.

Efter en timmes hajk i skogen i backen klättrade vi äntligen upp igen, det var ett träningspass fast lättare än att gå neråt, det var hemskt! Helt sönderbitna av myggor en jag med ett stort blåmärke från att halkat på en sten, haha. Klumpiga jag.

Pojkarna körde sedan runt på diverse småvägar med jeepen, kändes som blair witch project, mitt ute i djupa skogen helt själv, efter kartan och vi stannade och kollade på delar av floden m.m. Riktigt coolt, det kommer ni där hemma aldrig få vara med honom. Det går liksom inte att beskriva hur skogen ser ut, har smala vägarna är och hur fin naturen är. Klockan tio var jag hemma. Micrade då köttbullar med mos, sås och lingon och smaskade i mig och nu ska jag be till gud att jag somnar snart!!

Bilder kommer så fort jag har fått dom av Jamie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0