Motorsågs masakern

Jag älskar hur livet behandlar mig just nu. Jag älskar att livet, Kimberley och jag själv aldrig slutar förvåna mig.

Idag gick jag och Jamie med i serch and rescue volontär grupp. Vi träffas varje tidags och lär oss saker som hellikopterlanding, livräddning, första hjälpen, kanot m.m, allt för att kunna rädda folk i nödställda situationer. Idag lärde vi oss att leka med en MOTORSÅG. Jag har aldrig i mitt liv varit i närheten av en motorsåg, aldrig hållt i en och aldrig använt en. Nu sitter jag här och vet allt som är värt att veta om en motorsåg, om hur man sågar ner träd, hur man kuttar träd i bitar och hur man slicar av grener från ett träd, i både fysiken och praktiken. Och det viktigaste av allt, hur man är "safe around it".

Mest gamlingar, men en av killarna vi hängda mycket med innan (med skidligan) var där. Han har alltid haft ett väldigt (för) stort intresse för mig och har har skrämt mig lite, haha. Han är super trevlig men speciell. Hans första komentar, du elsa med en motorsåg..kan inte vara annat än sexigt. Haha. Vet inte, med hjälm, skyddsglasögon, öronskydd, handskar och knallorangebyxor, rolig kanske. Sen avslutade vi med öl och jag och Jamie anmälde oss (av oklar annledning) till att volotera till Wasas cykelrace mellan 7.30-11.30 på söndag. Varför liksom? Vi ska iallfall bara sitta i en stol i solen och kolla så att dom inte ramlar. Och så får vi gratis lunch och en t-shirt. Innan vi åkte hem granskade killen mig uppifrån och ner, när vi skämtade om att jag ute i skogen med en motorsåg och jag ska inte ut i helgen m.m och sa " fan vad du har förändrats Elsa.

Men nej, jag har inte förändrats det minsta. Jag är som en kamelont. Jag lever i olika perioder och gör det som gör mig mest hamonisk just nu. Och just nu är det fatksitk att stå ute i skogen, lära mig allt om en motorsåg, lära mig att såga ner träd, gå till gymmet och somna klockan tio på kvällen. Är det det som får mig att må bra så kör jag på det. Att hänga på the Edge känns väldig pase just nu, speciellt när det finns så mycket annat kul att göra.

Men kan inte annat än älska barriären från att ha stått på scenen, vid DJ båset i en klänning med paljetter på, målade ögon och skrikit till Sexy bitch med utsläppt hår i två nätter till att stå ute i skogen i Kimberley i Jympaskor, jogginbyxor, tjocktröja och håret i en hästsvans och hålla i en motorsåg. Hur underbart är inte det?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Elsa! Go for it. Det är arvet. Tänk på din historia! Då kanske det inte är så konstigt att skogen är normalt. Du vet vad en kolare är?

Kram mam

2010-06-09 @ 20:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0