Dagen för the D

Dagen innan julafton. Alltid samma i vårat hem.

Jag och bror planerar att ha uppesittar kväll med chips. Först äter hela familjen lilljulbord, alla äter för mycket, dricker julöl och tar en snaps (inte jag). Rullar sedan över (I ett matkome-tillstånd) till soffan där vi inte kan enas om någonting att se på tv. Vi trycker i oss massa skumtomtar och alla får ännu mer ont i magen, alla gnäller. Efter ett tag slår törsten till, som när man har ätit massa, och alla ska dricka vatten. Mamma somnar i fotöljen mitt i filmen och ber pappa spela in resten. Sen går alla och lägger sig, betydligt tidigare än planerat.

David lägger sig i min säng, jag är så trött så ögonen ramlar ner. Det tar en timme innan han går och lägger sig, inte självmant utan med MASSA tjat och slag.

Så firar vi dagen före dopparedagen. Hur gör ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0