Första dagen i Kanada

Hejsan alla!!!

Äntligen är jag framme, efter en resa på nästan 27h. Ska skriva en hel uppsats om det sen, det var ett otroligt jobbigt äventyr, haha. Men jag lever och allt är bra. Min enda tanke igår innan jag kom in i huset var att hoppas jag har en stor säng, hoppashoppas. Jag vill ha en liknande som jag hade i England, men det är väl omöjligt. Men när jag kommer in i rummet var sängen nästan exakt likadan och bäddad med fleecelakan. Hur kunde dom veta att jag älskar fleece?

Idag åkte vi in till Cranbrook för att shoppa kängor till mig. Declan (2 åringen) envisades med att hela tiden inne i affärerna ta av sig sina kängor och sätta på sig högklackade damskor i storlek 41. I fem affärer gjorde han det och vandrade runt, Chris såg lite orolig ut..

Hemma åt vi en nyttig lunch, nachos med ost i ugn med morötter och salsa dipp. Det som vi äter för att festa till det på KM en onsdagskväll klockan tolv äter dom till lunch..hmm..Sen spelade vi Wii, bowlade och höll på, hela familjen var involverade och jag fick en egen gubbe till och med, haha!

Chris började med lite badrumsrenovering (pappa, en smart gubbe gör det själv för att minska skaderisk, dock har det tagit honom mer än sex veckor nu, haha) och jag och Ethan spelade inne-hockey till vi höll på att dö av trötthet. Sen slappade vi framför TV och såg Ryssland vs Sverige i hockey och drack diet pepsi (eftersom dom är en hälsosam familj och inte vill ge barnen något socker).

Barnen har käkat, vi ska nog göra det strax. Sen ska Ethan iväg på hockeyträning ikväll, ska försöka få vara hemma så att jag kan packa upp, har en miljon saker som bara ligger i väskan och på golvet. Ethan kom precis in här och sparkade på lite saker och sa Guuuud vad mycket saaaker, sen låste han in mig och gick....pik?




Kommentarer
Postat av: Linn

hahahah :D nej va roligt! du trivs ju, redan..

2009-12-31 @ 11:36:18
URL: http://linnwahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0