Fredag, annandagjul och två dagar kvar!!

Vaknade och var förkyld, det är väl typiskt. Har har man hållt sig frisk hela hösten (som nog inte har hänt på fem/ sex år, att jag går en hel höst utan att äta pencilin alltså) och lagom till jul, juldag och resa ska man må allt annat än bra.

Mamma och David utnyttjade situation till fullo och lekte Fear Factor med mig (ett program där man tvingar blåsta brudar och deras män att äta fårtestiklar och liknande) och tvingade i mig Kang Jang, Sinova och färskpressad apelsin juice med två vitlöksklyfor i. David log glatt på andra sidan bordet när jag drack, höll för näsan för att sedan sitta och klöka i flera minuter efteråt. Syskonkärlek!!

Har sedan hela dagen gått och rapat vitlök, något helt hemskt. Inte lite, som när man har käkat vitlökssås eller liknande utan stor rapar och fått upp smaken i munnen. Något fruktansvärt äckligt, men tydligen nödvändigt. Pappa sa nyss att det "luktar ända hit" då han stod på andra sidan rummet.

Men ska man bli frisk så ska man!

Packade sedan ner det sista "lilla lasset" i min väska och upptäckte att det blev AS fullt och då har jag inte packat ner neccesär och jackan. Oj.

Sedan hem till Annie Nybban för trevlig middag. Vid tio när folk började vingla och skrika Kalmarvisan, Lambo och Helan går gick jag laglydigt hem. Tog en vitlöks/apelsin shot och kröp ner i sängen. Trevligt att säga hejdå till alla, det sjuka är att det känns inte hemskt på något sätt, bara bara bara roligt!

Nu ska jag sova, två fullproppade dagar väntar innan avfärd! Nattyy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0