BJÖRNARNA ANFALLER

Dagen har varit bra som sagt. Förutom allt är björnarna vakna, är överallt och har barn. Jag är livrädd. Chis och Patti såg en i torsdagskväll när dom åkte hem från middagen. Sofias kille såg en på cykelvägen från Kimbo till Marys Ville, det dödade och åt en katt mitt framför ögonen på honom. Så inget skogen, naturen eller liknande på några veckor. Däremot ska Martha och jag försöka se en från bilen, vi får helt enkelt lägga ut lite rå fisk någonstans och sedan köra fram och tillbaka från Kimbo-Marys Ville. Jag vill verkligen se en! Men inte utan en bil mellan oss. Usch, usch usch. Även massa prärievargar ute och springen i flokar. Jag är verkligen inte i Kalmar längre.

Idag käkade vi middag hos Reid med Martha, Sofia (svensk), hennes kille James och en annan tjej. Goa brudar, precis som jag var när jag var 16, vet inte om det är bra eller dåligt. Ibland kände jag för att klappa dom på kinden och säga "lille vän" medan andra gånger ville jag bara skrika "you go giiirl". Haha.

Annars lyssnar jag på dåliga låtar, drömmer konstigt, skriver tonvis med skit, pratar massa med Martha, försöker sysselsätta mig hela tiden och att inte tänka för mycket. Det går över, det vet jag, det vet du, det vet mamma, det vet mormor...men vägen dit känns otroligt lång just nu. Så för att göra allt lite bättre, en lista på saker att se fram emot:

- Sanna kommer
- Jag, Patti, Martha och Shari ska på bio i Cranbrook imorgon, girls night out!
- Jamie kommer
- Jag börjar på min vuxna golfkurs med middagsavslutning i slutet på maj
- Kimberleys "stads fest"
- Mamma och Pappa kommer
- Sommaren och värmen
- Jag fyller 20 (börjar få lite vuxenångest nu)
- Mammas paket som hon skickade

Några saker, stora som små. Men det hjälper. Nu ska jag sova, min tredja tidiga kväll denna veckan! Night night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0