Easter-bitches


Någonting mina utländska vänner i detta land älskar att höra om är Svenska högtider. Dom skrattade så dom grät åt när jag demostrerade hur vi dansade som grodor (med öron, svans och koakakakaka) runt ett blomträd (som symboliserar ett manligt könsorgan och befruktsamhet) med fina sommarklänningar och blommor på huvudet. Och sedan äter rå fisk, dricker ren vodka och sjunger sånger.

Eller att vi har någonting som kallas niggerballs (negerbollar).

Nu har vi tagit det steget längre. Igår berättade jag historien om påsken. Vi klär ut våra barn till Easter-bitches! Vi sätter en sjal på huvudet på dom, målar stora röda fräknar på deras kinder, sätter på dom en old fashion ful blus, ett förkläde och kängor. Sedan ger vi dom en kvast (som dom kan flyga på) och en korg. Sedan går dom från hus till hus och delar ut påskpresenter och får igengäld godis i deras korg. Gissa om folk skrattade. Mitt mål är att denna helg försöka göra ett "Swedish Easter-bitches party" där alla klär ut sig som påskakärringar och sedan dricker vi. Jag tvivlar stark på att det kommer genomföras men jag ska göra mitt bästa.

Och btw. Glad påsk och allt det där.



Nästa lektion valborg eller kräftskiva.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0