Helt vanlig sommardag, I APRIL

+24 grader varmt och strålande sol. Jag misstänker även att det kan vara temperaturen i skuggan, då våran termometer i solen stod på nästan +34 grader. Det är så varmt, semestrvarmt, så som det när man är utomlands.

Körde Sanna till flygplatsen på morgonen. Hejdå, vi vet att vi ses snart igen! Sen hem, och samma rutin. Fruktsallad med banan, äpple och jordgubbar, massa vatten och saft, lek i vattenspridaren, sandlådan och på cyklarna. Sen kom Martha och Ethan några timmar, vi åt lunch (rester) och barnen lekte. Eftermiddagen var lugn, Ethan fick hela tre kakor idag, vet inte varför men jag var på ganska bra humör och han hade uppfört sig hela dagen. Oreos kan inte skada någon.

Sedan en liten promenix till en byggarbetsplats, barnens favorit syssla – att kolla på maskiner som gräver, låter, rör sig och lyfter saker, jag har inte varit jätte förtjust att stå i minus grader och snö och glo på maskiner i timmar. Men IDAG när det var varmt hade dom unga killarna dragit av sig tröjorna. Så nya favorit sysslan för både mig och barnen – husbygget nere på hörnet med en liten Bobcat som lyfter stenar och kör i terräng och tre (varav två snygg) avklädda män som sliter i solen med sina tvättbrädor. Vi stannade där ett tag. Ungarna lekte i gräset, kollade på maskiner och jag, ja kollade på barnen och slängde väl ett öga på byggarbetarna…eller var det tvärtom?

Åkte sedan till golfbanan med familjen. Vi käkade middag och sedan började jag min golfkarriär. Utav 20 slag satte jag EN perfekt, men det var ett hejdundrande slag, 150 meter, säkert skitdåligt men det var ett bra slag. Annars missade jag bollen och torrslog i luften säkert ett 50 tal gånger och låtsades att det bara var ett testslag. Helt plötsligt kom familjen rådjur och passerad två meter från utslagsplatsen, rakt över gräset, bollar och förbi alla golfspelare som slog på bollar. Kimberley slutar aldrig förvåna mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0