Lördag i Kelowna

Vaknade och sprang sedan runt på stranden i våra pyjamasar. Åkte och solade. Shoppade hela dagen (eller mest ögonshoppade), köpte en ryggsäck som jag kommer älska. Herregud, jag har blivit en sån lanttjej från att ha varit den värsta stadstjejen någonsin. Jag som levde i högklackat innan har inte använt dom på fyra månader nu och tanken på att sticka ner mina fötter i ett par högklackt lockar inte alls, inte när jag kan använda gympaskor. Jag klarar inte att vänta i trafikljus längre, eller köra långa sträckor, jag är numera bortskämd med ingen trafik, tomma vägar och gång/5-min körsträcka till ALLT. Jag använder hellre ryggsäck, där allt får plats och jag har den på ryggen än släpar på en kasse eller handväska. Jag sminkar mig inte längre, jag som ängade mesta delen av mina morgnar före skolan att sminka mig. Jag har börjat leta och titta efter väster, sköna jackor, stora shorts, stora bekväma och utevänliga kläder istället för klänningar, paljetter och högklackat när jag shoppar.

Mamma är du stolt? Haha.

Ikväll sitter vi barnvakt till fyra underbara tjejer som inte ens är hälften så jobbiga som min pojkar, haha. Sen går vi nog ut och dansa, med lite mindre vodka i kroppen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0