Söndageen

Ännu en helkul kväll. Haha, jag som skulle gräva in mig, stänga in mig i mörket, inte umgås med någon och bara nöta Lost avsnitt hela helgen. Jag som trodde att jag skulle vara ensamare än Morran i mumintrollet och bara ha tid för mig själv. Kul är det. Så jäkla kul.

Vaknade upp imorse, eller mer dagtid kanske, av en pågående hockematch utanför min dörr. Papa, Ethan, Chris och Declan med Granni på bänken som hejare. Chris födelsedag idag, hela 39 år och han får nog sin utlimata födelsedag - hockey med barnen på förmiddagen - lite tårta och sedan golf i eftermiddag/kväll. Jag fyller tjugo om en vecka och tre dagar, så gammalt, så himla gammalt. Igår fick jag "råd" av en 21åring, det är tydligen väldigt stoooooor skillnad på att snart fylla tjugo och på att vara 21. Sånt gör mig arg, man kan aldrig mäta erfarenheter och man ska aldrig ge andra råd om sådant man inte har koll på, speciellt inte om man knappt känner personen.

Fick iallafall en underbara komentar av katie igår... "Hur fan gör du, du har fått både Chris och .... nu. Du får ju alla snyggingar." Jag gör inte ett skit, jag försöker vara ensam och kolla på Lost och bada i chips-smulor, men någon vill annorlunda. Och uttrycket att man "får någon" låter ju lite äckligt diffust också, jag vill inte se det så. För så är det inte. Jag vet inte vad som kommer hända och det passar mig ganska bra just nu, lite lagom med spänning i vardagen kan ju aldrig aldrig skada någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0