Tråk-Torsdag!

Grå, tråkig torsdag. Gud vilken menningslös veckan! Gick ner till dollarstore med barnen och köpte för mina sista pengar annsiktsfärg och några masker, så vi har något att göra. Jag dricker fjantigt mycket kaffe och skäms över min dålga karraktär när jag trycker i mig två knäckemackor med nutella, sköljer ner med kaffe och bara njuter. Springer till brevlådan när jag hör att posten kommer, allt i hopp om att det faktiskt skulle vara något till mig. Även fast jag vet att det aldrig är det. Barnen leker i en dyngsur sandlåda och kommer sedan rakt in med lera runt hela skorna och kladdar ner hela govlvet. Egentligen bryr jag mig inte att det blir kladdigt, men efter 10de gången tycker man att det kanske borde ha gått in i någons huvud att man kan stanna på dörrmattan om man bara ska fråga något.

Igår var vi elva personer ute vid WitheSwan igen. Det ösregnade och vi satt i den varma poolen och bara njöt. Jag drack en öl och sov sedan hela vägen hem. Att det fortfarande är elva personer som kan samlas en onsdagkväll är otroligt, men det är fel personer. Det är inte Britt, Andrew, Zane, Chris och Martha. Vi -järngänet -vännergänget. Gud vad jag saknar dom. Men jag klagar inte egentligen för det är så jäkla underbara människor kvar också, men vänner man klickar med från första stund och som man kan vara lika naturlig med som sin egen familj med. Det är ovanligt och jag tycker vi alla skulle flytta till en stor lägenhet och bara bo.

Jag står i köksfönstret och bloggar om precis ingenting, If it makes you happy spelas på Spotify och jag tittar på barnen. Mina älskade barn. Ethan som cyklar runt, runt, runt på gården och Declan som leker med en grävskopa i sandlådan, jag kan inte ens föreställa mig att lämna dom. Ethan frågade mig häromdagen om jag var gift och hade barn. Jag svarade att var jag inte och nej, inga barn. Han tittade på mig och sa, jo nu har du det! Du har ju oss! Underbara unge!

Snart ska jag laga varmkorv med bröd till dom. Sedan ska Declan sova och jag ska måla Ethans annsikte som Spiderman, har kollat bilder på internet, men med mitt betyg i bild och oförmåga att måla överhuvudtaget kommer det nog inte bli speciellt likt. Ska visa bild på resultatet sedan. Nej, en kopp kaffe till bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0