Allt och ingenting

Det har varit galet varmt idag, säkert upp mot 35-40 grader i solen. Jag har typ feber, är kall och tar på mig kläder och går upp på övervåningen för att dricka te. Blir varm och dricker kall vatten istället, går ner fryser igen och dricker mitt te. Mår inte bra usch. Knarkar diverse "sinus och cold" tabletter (förmodligen mer på en dag än vad en vanlig människa gör på en livstid) och fortsätter kolla outsiders. Någon kvinna tror hon kan pratar med hundar medan en snubbe sätter upp osynliga murar runt hans hus för att skydda sig mot dumma andar.

Lagade laxfile till lunch idag, dränkte den i paprikakrydda, basilika, vitlökskrydda, havssatlt och peppar och åt med kokt broccoli + sockerärter. MUUUMS! Tacos utan bröd till middag, det börjar klarna med maten. Berättade jag om incidenten igår? På restaurangen, jag käkade kyckling med beasås och pommes efter sista tuggan är nere svullnade magen och jag fick sånt magont att jag höll på att dö. Vi delande ändå en efterätt men bad att få grädde och glass bredvid men herregud, var nära på att åka in till sjukhuset. Det är någonting jag inte tål eller någonting min mage reagerar mot och den blir som en stor gravidmage och gör så ont. Men det funkar bra så länge jag äter bra, men man måste väl kunna få äta nått onyttigt ibland om utan att det ska krisa?

Vaknade föresten av en jordbävning igår morse som egentligen bara var en vattenspridare. Jag var så trött att jag bara lyfte huvudet såg siffrorna 5.22 på alarmet och sedan tänkte, fan jordbävning hoppas inte huset rasar över mig, jag är för ung för att dö och somnade sedan om. Men det var som sagt bara vattenspridaren som inte hade något vatten i röret och fick allt att skaka. Nu åskar det igen och jag ska faktiskt sova.

Har ni tänkt på att sommaren går mot sitt slut nu. Skynda att älska, lyssna på höstvisan och njut nu går det mot mörkare tider.



Pratade med Dennis innan, 40 min på skype. Jag vill åka hem, men hur fan ska jag någonsin passa in bland dom igen? Haha! Tre månader kvar, med så mycket kvar att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0