Dom två värsta stunderna i mitt liv

1.) Jag stänger av värmen i mitt rum på kvällarna för den låter förbannat mycket i intervaller. Det gör så man sover några minuter, vaknar, somnar osv. Det innebär att jag sover mellan först fleecelakan, ett TJOCKT duntäcke och en extra stor filt på nätterna över mig. Det tar några timmar att arbeta upp värmen men när man gjort det stannar den där inne hos mig. Tänk er nu att stiga upp från en ypervarm säng med perfekt temperatur i till ett kallt rum som stått utan värme en helt natt. Det är det första värsta stunden i mitt liv varje dag.

2.) Ofta är jag så frusen att jag bara springer upp, sätter på värmen och sen in i duschen. Där står jag i ett litet badrum på kanske 2-3 kvadratmeter och bara ångar värme. Dagens andra värsta stund är när jag ska ut ur duschen, varenda människa fattar ju att det är kallt att gå ut från en dusch i 40graders värme till att gå ut i vanlig värme. MEN, ovanför "där man kommer ut från duschen" sitter en värmegrej som blåser eller en luftkonditionering av något slag. Den grejen blåser rakt på en och det är inte skönt alls. Badrummet är så litet så det finns liksom inga andra torkalternativ. Det är dagens andra kallchock.

Allt inom loppet av 20-30 min. Och detta är alltså självvalt, jag behöver inte frysa på morgnarna om jag inte vill. Men jag sover hellre bra på natten och är lite kall på morgonen än att vakna av ljudet hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0