Häng med andra Ethan och saknaden av svensk mat

Idag vaknade Ethan med en allergisk reaktion från något han åt igår, som tur var inget jag har gett honom, det är vi säkra på! Så han och Patti är på sjukhuset för lite medicin, mormorn hämtade Declan och jag sitter här ensam med andra Ethan. Det ända jag kan säga är att gud vad bra för mig att hänga med lite andra barn, för vet ni...jag hade inte bytt min Ethan mot någon. Han har sin stunder men han är så underbart go!

Pappa och mamma ringde imorse mitt i allt kaos. Dom har tydligen så kallt att dom inte ens kan åka skidor (dom är i fjällen just nu) eller knappt gå utanför dörren. Jag fattar inte hur jorden tänkte när Kanada och Sverige bytte klimat samma vecka som jag bytt kontinent. Men jag klagar inte, minus 3 och strålande sol är ganska bra förutsättningar för dagen med två fyraåriga pojkar. UTOMHUS FOR LIFE! Undrar om jag ska försöka baka en liten kladdkaka också (om jag vågar med Ethan för äggen) isåfall måste vi gå ner till byn och handla. Tro inte att vi har ägg här liksom, ingen som någonsin skulle baka här i huset.

Påtal om mat, här är saker jag saknar från Sverige att jag skulle kunna döda för: 

-Knäckebröd
-Kaviar
-Leverpastej
-Lösgodis
-Djungelvrål och turkiskpeppar
-Vaniljglass med krossad choklad
-Keso
-Mjölk
-Svenskt vatten (även om Kanada tydligen ska ha renaste vattnet någonsin)
-Mandlar (kanske vi har här, men kan inte ta in i huset)
-Kladdkaka (speciellt Dennis Kanter efter han har ätit det kladdiga)
-Winnerbröd
-Svenska våfflor
-Pålägg överhuvudtaget (skinka, kalkon, ost)
-Mormors pannbiffar
-Ikeas varmkorv
-Oboy (som jag inte ens gillar?)
- Rödlök och fetaost (Kan man säkert också få tag på men ingen i mitt hus som någonsin skulle köpa)


Ja, listan skulle kunna göras oändlig. Har varit borta två månader och har åtta kvar typ (om inte mer), hur ska jag överleva. När jag tänker på sakerna ovanför vattnas det i munnen, jag dreglar och nästan tuggar luft för känslan blir så stark och verklig.

Nu ska jag sluta innan någon ringer psykakuten, haha! Vi väntar på att Ethan ska komma hem, sen ska det aktiveras. No more TV kids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0