Var är min svenska?

Träffade en tjej och en kille från Danmark igår kväll, eller imorse (det var faktiskt närmare morgon). Vi pratade engelska, svenska och danska blandat och det gick kanon. Hon sa hela tiden, prata svenska, jag förstår. Men jag kunde inte, jag hittade inte min svenska, den var som borta. Varje gång jag försökte kom det ett ord och sen pratade jag vidare på engelska. Det händer ibland efter några öl. Men gud vad jag skämdes, fick ursäkta mig och förklara att det var lättare för mig att prata engelska just då. Någon annan som är utomlands, händer detta er med? Eller är det bara jag. Det är en äcklig känsla att inte kunna prata sitt modersmål, det är som att det aldrig har funnits där. En sjuk känsla. Det händer ibland när jag är väldigt trött fast då tvärtom att jag knappt får fram ett engelskt ord, enligt Martha pratar jag tydligen lite svenska i sömnen ibland också ..

Btw, trevlig kväll igår. The edge och massa nya kontakter. Älskar det! Brittney är världens goaste människa inne på krogen. Elsa, lets make some new friends och så går vi och efter ett varv känner vi dom flesta. Britt presenterar mig alltid på samma sätt, "Hi this is Elsa....SHE'S FROM SWEDEN" . Vi spelade otroligt mycket Fosball (jag har hela tiden sagt fotball , fotballtable, men det heter tydligen Fosball?). Mitt lag var team Sweden, vi vann fat jag gjorde ett oräkenligt antal självmål, alltid bra att ha bra lagkamrater.

Ikväll, mys och MASSA TJEJSNACK hos Martha med Vanessa. Imorgon, skidåkning!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna Down Under

Jag kan lätt skriva under på det där med att tappa språket! Just nu reser jag genom Australien med en tysk, och så länge det bara är engelska och tyska så funkar det bra. Problemen kommer när jag träffar en svensk, eller pratar med nån hemma. Haha, då blir det plötsligt en mix av allt, helt galet! Två språk är okej, men när ett tredje kommer in blir det... Ja, confused ;)

Väldigt kul att läsa din blogg förresten, och Kanada verkar vara ett jättehärligt land! :)

2010-02-07 @ 12:58:57
Postat av: Mam

Snälla Elsa gör ingen Anita Ekberg eller Dolph!

Puss Mam

2010-02-07 @ 17:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0