A cugar

Det är en Cugar som är lös (eller lös och lös, en cougar är alltid lös, men som är inne i Kimberley). Först tog det mig en vecka att inse att en cugar är en Puma, sen tog det mig några dagar att fatta vad en Puma är och sen tog det mig några till dagar för att bli rädd för den.

Visste ni att (rykten som går i Kimberley, alla pratar om Puman):
- Först var han i Marys Will
- Sen kom han till Kimberley
- Han har 1,5 m hög
- När du ser honom har han förmodligen förföljt dig i en timme
- Brittneys kompis kompis såg puman precis utanför deras hus (på min gata) dock tittade han bara på honom och sen sprang iväg
- Möter du Puman ska du inte springa, skrika eller göra nått alls. Gör dig så stor som möjligt och hoppas på det bästa
- Möter du Puman är du förmodligen död inom 2 min, no mercy
- Dom hänger och klättrar i träd
- Man har sett spår i skidbackarna och utanför hus på vår gata
- Alla spår som finns är Pumans spår
-Det är världens farligaste rovdjur
-Han äter dig i ett naffs
-Man är inte säker på om det är en Puma eller om det är olika, vilket innebär att det kan vara flera lösa Pumor...
-Enligt vissa är Puman mer rädd för dig än du för Puman
-Enligt andra attackerar han dig med en gång, du är dödsdömd
 
Jag har faktiskt inte varit rädd för djur innan. Brittney och jag fick för oss att åka lite pulka i pulkabacken ikväll, vi gick upp dit och stod där. Pratade om Puman, sprang därifrån och Martha fick hämta oss. Jag höll på att kissa ner mig....Jag är mer rädd när jag går hem om kvällarna här (för att bli uppäten eller påhoppad av ett djur) än att bli påhoppad och våldtagen på Kalmars gator. Herregud hur många gånger har inte jag vinglat hem själv mitt i natten i högklackade skor från stan...och här vågar jag knappt gå över gatan, nykter för jag är rädd för en Puma, björn och hjortar/rådjur.

Btw är alla rädda för älgar här. Jag försöker förklara att älgar typ aldrig skulle attackera dig eller gå till anfall, vi har massa i Sverige och dom är snälla. Men nej, dom Kanadensiska älgarna är LIVSFARLIGA. Martha och dom har en björn som går utanför deras tomt också (detta är det enda som jag kan garantera är 100% sant + att det faktiskt är en puma "lös" i Kimberley/Marys Will området)

Well, ska sova nu. Det har varit en ganska lång dag. Ethan målade en grön stor gubbe över hans pappas nya badrumsskåp med permanent penna. Han hade tur pojken och det gick bort annars hade han nog haft det tufft ett tag framöver, 8 veckors jobb med ett badrum och hans äldsta son (Som vet mycket bättre) målar på den. Det var i allafall första gången jag har sett honom måla något (en gubbe), annars målar han bara kladd. Imorgon ska jag sätta upp papper på väggen så han kan måla stående på det istället! Goodnight!

Kommentarer
Postat av: Anette

Det verkar lite häftigt med djuren men farligt samtidigt, va på din vakt.

Ha det bra Anette

2010-01-21 @ 08:21:14
Postat av: Paps

Det var en varg i Nybro häromdagen - fast det var visst en hund när det kom till kritan. Hälsa från mig och säg att älgar e jättesnälla!!

2010-01-21 @ 18:11:40
Postat av: hanna

hur gör man sig så stor som möjligt? kan blir svårt i mitt fall då jag är typ lika stor som puman... ;) det låter som du har det bra i alla fall, massa kramar! :)

2010-01-21 @ 20:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0