Anonym undrar

Anonym (som är?) undrar om jag aldrig jobbar?

Jag har barnen varje dag mellan 9-17 och ev någon kväll. Men efter klagomål från kär mor om att jag "hängde" ut familjen för mycket försöker jag att bara skriva om sådant jag gör. Btw, ser varje dag ungefär likadan ut.

9.00 - Barnen äter färdigt sina påbörjade frukostaroch springer runt. Jag dricker kaffe och är nyvaken.
9.30 - Ev bråk om att klä på sig och borsta tänderna
10.00 - Har vi tur är bråket över och barn påklädda och färdiga
(Är det tisdag eller torsdag är vi på öppen förskola mellan 10-12 annars är vi oftast ute
mellan dom tiderna och leker i snön eller promenerar)
12.30 - Barn ser på film och jag lagar lunch
13.00 - Försöker få barn att äta, ibland med flaggan i topp och ibland inte
13.20 - Barn leker vilda lekar i soffan och jag plockar undan i köket
13.25 - Lillen ramlar ner från soffan/stolen/fotölen och gråter
13.30 - Lillen sover middag
13.30-14.15 - Stora gör Workbooks och jag läser tidning eller sitter vid datorn
14.15-15.30 - Stora ser på valfri film
15.30 - Lilla vaknar och ska gosa, väckas lungt
16.00-17.00 - Lek i källaren, hockey, wii, måla ex.

17.00 - Föräldrar kommer hem. Barn blir glada.

Så nu vet ni. Där imellan, snacks, blöjtbyten, gråt, bus och lite fighter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0