Bild från juldagen

Sista natten med gänget:



Ikväll har jag lite hemlängtan. Mest för att barnen var så bråkiga sista timmen, Ethan sa hela tiden att "you are mean" så fort han inte fick som  han ville. Det slutade med att han kastade en boll i ryggen på mej, jag sa att välidgt lungt till honom att han inte får göra så och då tjurade han ihop totalt. Marthas ena tips var eller tips och tips, men hon sa det att man gråter mycket i början och tar åt sig av allt. Jag förstår henne, det är inte alls kul vissa stunder för att sedan en timme senare vara hur underbart som helst.


Imorgon ska jag träffa Sofie, tjejen från Sverige som jobbar på Cafét i byn. Hon har frågat mycket efter mej och har sagt till Pattis föräldrar att hon vill gå ut och ta lite drinkar nån helg. Martha sa det att hon umgicks mycket med människor i början men att det är inte alls dom hon gillar och som hon umgås med nu. Vi får väl se vad som händer, skönt att skriva av sej det iallfall.

Alla frågar hela tiden om jag inte saknar hemma. Det gör jag faktiskt inte, mest för att jag vet att jag har liksom inget riktigt att komma hem till. Alla på bilden är i andra länder, städer och världsdelar. Jag hade haft det kanon tråkigt hemma, plus att jag trivs här. Mycket, det blir bättre för varje dag. Mamma och pappa pratar jag ju ändå lite med på Skype och mail och det räcker, än så länge. Sen kanske tanken på att dom förmodligen kommer i sommar hjälper lite också. Jag vet inte.

Idag kom Patti hem med jätte starka huvudvärkstabletter till mej, hon sa - "Får du ont i huvudet, ta en med en gång. Det hjälper. Jag vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan dom ibland." Får väl testa vad det är för dunderpiller.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Bror

Höhö ser ut som klass 4b på saftkalas

2010-01-07 @ 08:45:29
Postat av: Caroline

Elsa, jag har tänkt på det där, du har väl inte lämnat ut blogglänken till Canadakompisarna va? Inte att rekommendera. Jag har upptäckt att Google Translate finns och fungerar ganska bra och med det kan man inte ens snacka skit om folk på bloggen genom att skriva på svenska :P Haha hope you're havin a blast! :)

2010-01-07 @ 18:22:59
URL: http://missflumm.blogg.se/
Postat av: John

Vad är det för krumelurpiller du har fått tag i?



/Nyfiken farmaceut

2010-01-08 @ 19:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0