Bra dag

Hade världens hemskaste dag med barnen igår. Ethan bråkade, var elak och argumenterade om ALLT. Fick tillsist, när han tittade på film och Declan sov, gå in i badrummet och gråta i två minuter så allt kom ur mej. Pratade med Patti och Pattis pappa sen, han gör så ibland tydligen + att jag tror att han testar mej. Martha är så snäll, jag ringde och pratade med henne och hon har varit i samma sits (värre tror jag till och med för hon har en åttaåring och en fyra åring, jag har bara Ethan som kan göra motstånd på det sättet. )

När Chris och Patti kom hem åt vi Massa kinamat och tårta för igår fyllde Declan två. Han firade med att göra hans partytrick (som jag har lärt honom) att låta som en gris. Helt galet kul, ska försöka få det på film, han gör det med en hejdundrande inlevelse.

Sen kom Martha och hämtade upp mig. Patti gav mig fredag morgon till tolv ledigt (tror hon tyckte synd om mig) för Ethan skulle till nån Gymnastiklektion mellan 9-12 och Declan kunde vara hos hennes mamma under tiden, dom skulle till Cranbrook eller nått. Så vi åkte upp till skidberget och åt och drack lite. Sen vidare till the Edge (puben) för mer öl. Dom andra åkte hem hyffsat tidigt så jag och en annan stannade kvar till drygt ett och pratade. Sen fick vi gå hem, det är långt och jobbigt att gå upp till skidberget (jag bor till hälften ungefär och han bor precis vid det, så han hade längre).

Efter några öl i kroppen är det inte det lättaste att skilja på språken. Svenska och Engelska blandat om vartannat. Usch. Fast mest engelska eftersom vi pratar det hela tiden, tycker det börjar lossna lite nu. Har nästan börjat tänka på engelska också så ibland så det är nog tur att jag skriver på svenska varje dag, annars hade jag väl glömt det totalt (eller inte).

Två jätte äckliga hunder springer omkring på min gata och runt i området, dom ser ut som vargar men tama. Fattar ingenting, den ena kom fram och nosade på oss när vi var påväg hem, sjukt äckligt. Dom har sprungit omkring här i flera dagara nu. Don't get it.

Ikväll ska vi förhoppningsvis till Cranbrook och dansa lite.

Nu ska jag försöka masa mej up ur sängen, eller en timme till kan jag ligga. Sån lycka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0