Gårdagen

Igår var jag och Martha på bio, Avator, är glad att jag har sett den innan annars hade jag inte fattat någonting. Iallfall, det är så old school här så det är läskigt. När vi kommer till bion, står det utanför med ditsatta bokstäver att movie 7.30 (inte vilken dag eller vilken film, det går liksom bara en film per dag och det är kl 7.30 pm). När man kommer in betalar man direkt, precis vid dörren och sen köper man popcorn i en disk som skulle kunna vara från 60 talet. Sen travar men in i salongen själv, när man känner för det. Salongen är avlång med två lååånga sittrader och det är iskallt där inne. Herregud, ska fota det nästa gång. Filmen stannade några gåner och hackade massa, blev svart i flera partier.

Sen gick vi till nån lokal pub där Marthas kompisar var, för kvällen var det Kareoke. Vi sjöng Bad touch. Världens konstigaste dam ledde Kareoken och hade koll på allt och alla som om det hade varit på dagis. Ibland stannade hon upp alla och drog av en sång själv. Vi pratade, sjöng, dansade och hade trevligt. Alla som sjöng för första gången fick ett klistermärke och var med i utlottningen av en tröja. Haha, jag vann! Kolla, snygg tröja va :P




Jag drack en öl och när jag stod i baren såg jag en skylt som sammanfattade kvällen väldigt bra.

I',m just smiling, Because I have no idea what's going on

 Men det var trevligt ändå!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir riktig nostalgisk, precis som när jag var ung, förutom popcornen. Puss Mam

2010-01-05 @ 17:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0