Lång dag



När jag har tråkigt eller känner mig lite sentimental, som en söndagkväll innan karoke, tittat jag igenom mina bilder på datorn. Ler åt det roliga, skrattar åt det Ännu roligare och känner mig lite upprymd. Idag hittade jag denna bilden på min dator, frågan är vad den gör där? En bild på mig och pappa för en miljard år sedan, som är tagen med en riktigt kamera och med färg. Gillar den iallfall. Får mig att tänka på...

Det fanns en spricka
Där vinden tog sig in
Där vi andades nåt nytt
Där vintern ömsar skin

Det fanns en längtan
Till andra sidan ån
Vi skulle andas nånting nytt
Vart än vi kom ifrån

Vi tar oss aldrig mera dit igen
Säg att allt är bra

Det har vart en lång dag
Vid den döda sidan stan
Där anfall är försvar
Och där allting växt igen

Och när jag lagt mig ner hos dig inatt
Så säg att allt är bra

Det har vart en lång dag






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0