Pulka-åkning i en sekund

Ethan skulle åka skidor med sin mormor och morfar idag, dom skulle hämta honom klockan tio. Jag tänkte vara lite smart och gå och åka pulka med Declan, för att försöka undvika ev gråtattack när alla åker iväg och han måste stanna kvar med mig. Ethan slänger saker och vägrar klä på sig, jag (som har fått världens längsta stubin efter fyra veckor) säger lungt och stilla åt honom att sluta. Han blir arg. Jag sätter mig mitt emot honom, föklarar lungt och stilla att vill du inte ha på dig din scarf, säg det till mig istället så packar vi ner den i en väska och du kan ta med den och använda den om du fryser men kasta den inte på golvet. Du är fyra år, använd ditt språk och berätta vad du vill så hjälper jag dig. Han blir ÄNNU argare, springer iväg.

Jag klär på Dec och lyfter ut honom (tar ca 20 min att tvångs kläpå en tvååring). Dom hämtar honom, han sätter utan problem på sig sakerna när morfar säger så...åhh, försöker vara lugn. Sätter Declan i vagnen och tar pulkan under armen för att knalla bort till pulkabacken. Är glad, har packat snacks och vi ska ha trevligt. Upp för berget med vagn, pulka och barn. Otroligt jobbigt att dra en barnvagn och pulka i snö och uppförsbacke. Är genomsvett när vi kommer fram.

Lyfter ur barn. Barn börjar skrika för sitt liv, helvete här ska åkas pulka om jag så ska göra det själv tänker jag. Tar barn under armen, pulka under andra och går framåtböjd i 90 grader upp för backen. Declan skriker, skriker och skriker. Sätter oss på pulkan och åker ner, Declan skriker, SKRIKER OCH SKRIKKKKKKKER. Vill du gå hem? Ja.

20 min påklädning och 30 min promenad för ETT påtvingat åk (som förmodligen har ärrat honom för resten av hans liv) för att gå direkt hem igen. Sätter honom i vagnen, han slutar skrika. Går ner för backen igen, genom all snö med pulka och vagn. Kommer hem, slänger in barn och klär av barn...försöker hålla tålamodet uppe. Lägger Declan i föräldrarnas säng och ger honom napp+äpplejuice, han ligger stille och tittar på tv i nästan 40 min. Hans förkylning gör nog honom lite trött trots allt.

Jag tar fram datorn och har suttithär nu i nästan en timme för Declan orkar inte göra nått annat. Jag som tänkte vara en "bra nanny" idag.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Förlåt elsa, men jag sitter och rent utav gapskrattar åt detta inlägg. Känner din frustration alltså, undrar om tjejerna kommer vara jobbiga, kanske på andra sätt eftersom de är 5 år. Men de är ju tvillingar, man kan ge sig fan på att det ibland kommer bli dem mot mig alltså haha! Jag är jätteladdad nu, längtar som sjutton! Och du, jag hoppas det löser sig, det hade lätt kunnat hända mig, vi är liksom lite på samma nivå vad gäller sånt där :P haha!

2010-01-27 @ 22:41:38
URL: http://missflumm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0