The day so far...

Skön dag. Började doch med ett bråk med Ethan som vägrade klä på sig. Efter 20 minuter kom han ut med kläderna på (yes jag vann, men gud vad kämpigt att bara låta honom va). Resten av förmiddagen gick som smort, vi lekte med lego i några timmar och sedan kom deras mormor och morfar hit och tog kidsen en timme så jag kunde åka ner till affären och köpa grejer till middagen ikväll. Hjälp vad mycket saker det finns här, vankade omkring i säkert 30 min. Köpte en Glamour tidning och lite godis till ikväll till mig också.

Sen lagade jag lunch till kidsen, rester, haha. Det är varmt här, +5grader och all snö håller på att smälta bort. Men vi gick ut ändå och jag tänkte ta barnen på en promenad. Hade två tjocktröjor på mej och mössa+vantar och det var så skönt som vår! Strålande sol och plusgrader. Barnen ville båda två sitta i vagnen (av någon konstig annledning) så kom vi på den underbara idén att "följa vattnet" (dvs att gå åt samma håll som den smälta snön/vattnet rann) och det var neråt såklart. För dom som inte vet bor i halvvägs upp på skidberget (det är en låång och hööög uppförsbacka. Neråt gick bra (förutom att det var som en isbana) men upp, herregud.Två barn i en vagn och isgata, mina benmuskle fick sig en omgång. Sen skulle dom självklart upp för backen som går runt vårt hus, den var ännu värre!!!!

Svettades, stånkade och försökte hålla benen och vagnen rakt. När vi äntligen kom tillbaka till våran gata ville barnen gå. Självklart var hela gatan en djävulsk isbana och den lille bara ramlade och ramlade, han tyckte det var otroligt kul så det tog nog nästan en timme innan vi var tillbaka.

Barnen lekte lite ute en stund och sen inne. Declan ramlade ner från en stol, grät  och somnade sedan. Ethan har gjort lite labyrinter i boken och nu kollar han på Nicke Nyfiken.

Ikväll ska jag som sagt laga spagetti och köttfärssås till familjen. Hoppas jag lyckas! Och hoppas barnen tycker om det! Ikväll blir det lungt. Imorgonkväll simmning med Martha, hon älskar att simma och på fredag ska vi till Cranbrook och klättra på en klättervägg inomhus på colleget. Jag gillar livet just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0