Åska

Idag har jag beskådat det coolaste någonsin. Jag ska nu försöka beskriva detta (omöjligt) i ord.

Vi ser ett stort åskmoln komma in, inte konstigt när det kommer kall luft och regnmoln över bergen och krokar med värmen här i Kimbo, så jag och Katie åker upp till berget ovanför Marys Ville där vi har våran lilla skvaller bänk. Där sitter vi och beskådar åskstormen ovanför bergen, sjukaste blixtrarna rakt ner, rakt upp och åt sidan hur lååånga som hels och vi ser hur molnet flyttar sig och solen slingrar sig fram mellan vissa partier och lyser upp vissa delar av stan och bergen medan andra fortfarande är täckta av moln.

Efter ett tag (40 min) börjar molnet dra in mot oss, väldigt väldigt sakta men vi åker hem. Precis när jag stiger ur bilen hemma kommer dom första regndropparna. Sen är det precis som på en skräckis innnan stormen kommer, gungorna gungar i vinden som kommer, det blir mörkare och det regnar lite...man hör det där äckliga ljudet av storm. Nu är det ungrfär i Marys Ville skulle jag tro (ca en timmar senare efter bänken) och vi står i fönster och kollar på när blixten kommer och hela den gråa himmeln (ja läs hela) över bergen i fjärran och även lite över oss blir alldeles rosa och sen en stor riktig blixt i mitten, sen dunder.

Nu tror jag mig höra att det kommer hitåt inte säker men bäst att koppla ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0