Torsdag Stampede


Vi påbörjade resan ca 9 på morgonen från Kimbo. Massa bra musik spelades från Ipoden under vägen, massa prat, skratt och utkik efter ett hål i berget och björnar. Efter ganska exakt 4 h var vi framme i Calgary.


Katie bad oss att putsa rutan medan hon betalade och tankade, ehh..sa vi ...sen försökte Jamie och gjorde ett gediget jobb.


Väl framme hos familjen vi bodde hos, som var underbaraste underbara, vi hade hela källaren för oss själva och dom hade bäddat och gjort så fint. Vi bestämde oss för lite shopping och Ikea innan middagen och tajpade in det i GPS och allt låg 30 min från deras hus, andra sidan av stan. Men väl där var jag i extas och hoppade upp och ner.

Jag hittade en Balthazar valp och skrek det över hela Ikea, nu går vi och äter sa Jamie och Katie och tittade strrängt på mig. Så då gjorde vi det, en enrom portion med köttbullar och potatismos. Katie förstörde självklart köttbullarna med Ranch dressing på, som hon har på allt....men det gjorde inget.

Sen shoppade jag mat för cirka 450 kr. Lingonsylt, flädersaft, marabou choklad, skumsvampar, laxfile, singoallakex, negerbollar (delicato), daim, potatisplättar, gifflar, sås m.m. Katie och Jamie tyckte jag var lite dum i huvudet jag bara fortsatte springa runt och skrika "you dont understand" "I haven't seen this food in 7 month" . Sen hade dom vadslagning och vad det skulle kosta, Jamie vann.

Efter det åkte vi till ett köpcenter. Jag köpte två blommiga klänningar, en väska på American Eagel (love) och en topp från HM. Sen åkte vi hem till huset. Där satt vi ute med hela familjen och döttrar +  pojkvänner och alla var hur gulliga som helst! Vi fick en sallad gjord på ruccola, lassange, mozzarella och tomat och bröd och som sagt öppen bar. Mätt och lite snurriga blev vi övertalade av den äldsta dottern att gå till den största cowboybaren i staden.


Vi satte på oss boots och hattar och gjorde oss redo.

Några drinkar hos Jackie (äldsta dottern först), vodka blåbär med sprite..mumma! Hon hade en enögd kanin som hette Thor.

Jackie och Jamie

Innan taxin kom

Vi rockade loss i Taxin och raggade upp alla bilar med killar som körde upp bredvid oss haha

Jag var i extas, cuntrymusik och boots. Jag fuldansade över HELA dansgolvet HELA kvällen

Försökte lära Jamie att ta så mkt plats på ett dansgolv som möjligt och att anväda armarna när hon dansar, hon var några steg närmre innan kvällen var slut


Japp. Ägde dansgolvete vare

Dans dans dans

En kille kom och bjöd upp mig och tyckte vi skulle dansa "pardans", jag kunde inte följa med alls och ursäktade mig med att "jag kan inte, jag är inte härifrån"... SÅ DU KAN INTE ORDEN I LÅTEN skrek han till mej. Haha, nej sa jag, jag har aldrig sett en mer förvånad kille...han kunde inte förstå att jag inte visste vilken countrylåt som spelades. Han avslutade med att ha ett prat med Katie innan han lämnade oss och sa några vidsoms ord, innan helgen är slut kommer din vän Elsa kunna alla orden i denna sången, det lovar jag dej och glöm inte att hon är sjukt snygg. Haha, yeah right. Sedan fortsatte jag min fuldans och hoppade runt ännu mera.

LOVE

Humöret var på topp och lite till!


Kvällen avslutades med två andra tråkiga barer, mc donalds och taxi hem. I taxin sjöng alla sina natinal sånger för föraren, stackarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0