Godnattish

Jag har inte sovit ordentligt på två nätter. Har först inte kunnat somna, ni vet den hemska känslan när man är så trött men aldrig somnar utan bara ligger och vrider sig, vänder sig, hamnar på mage, slänger upp benet, slänger ut benet från täcket och gör allt för att hitta en bra sovställning. Hemma brukade jag alltid flytta ner kuddarna till fotänden och sova på andra hållet, det funkade ibland medan man ibland fick flytta tillbaka efter en timme, men här är min garderob precis där och ville inte ligga med huvudet vid den....just in case...

Iallfall resten av nätterna har jag haft en icke-sovande känsla. Känslan av att man fakiskt inte sover, fast man troligen gör det? Vaknat och kollat på klockan för många gånger. Efter klockan sex somnar jag alltid om!!! Det är den skönaste sömnen jag har, allt efter klockan sex är guld. Ibland när jag var yngre ställde jag klockan på sex, för att bara vakna och somna om och få den där sköna sömnen. Någon annan som känner igen sig, stöd skulle vara skönt? I förrgår ringde min telefon, något konstigt nr två gånger vid halv sex, jag svarade båda gångerna men fick inget svar tillbaka. Sådant stör mig något enormt. Och Imorse hände något som aldrig har hänt i HELA mitt liv.... jag missade att mitt alarm gick på. Jag vaknar ALLTID så fort larmet går igång och går direkt upp ur sängen, aldrig snoozat eller legat kvar om jag måste upp, sover hellre 10 min längre än att snooza. Mitt alarm går på 8.30, klockan 8.39 vaknade jag av att någon musik stod på någonstans....jag har sovit förbi mitt alarm hela 9 minuter!

Ingen större skada skedd, ingen skada skedd alls. Men har alltid undrat hur folk inte kan vakna av alarm, jag förstår fortfarande inte men, det är ju helt sjukt att jag bara kan missa det sådär.

Iallfall, jag är inte alls trött nu. Dags att sova, känns som det kommer bli ännu en natt med vändningar och film. Kan det vara förkylning, att jag inte rört mig eller gjort av med energi senaste dagarna eller bara en dålig sovperiod i mitt liv?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu kan det bara bli bättre. Hur är det med golfen?

Blev det några fina svingar igår?

2010-06-18 @ 07:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0