saker jag gör när jag kör bil

har gärna rutan nedvevad
musik för högt
pruttar och vevar ner rutan, fnissar
sjunger med så falskt att jag blir hes
växlar mellan att köra för fort och för sakta
dansar med armen
petar näsan och skjuter snorkråkor ut genom rutan
kommenterar precis allt och alla som gör fel
letar efter björnar på vägkanten och rådjursbebisar
tänker på saker jag ska skriva i bloggen


tänkte på detta idag. Det är mycket bilkörande här... Påtal om prutta så kallar barnen prutta för tooted eller något sånt..har ingen anning om hur det stavas. Iallfall Declan pruttar ganska mycket, speciellt när man byter blöja släpper han gärna en rakt ut på en, om han sitter på ens axlar eller håller honom i famnen. Iallfall, idag när han pruttade sa han tooo (två sekunders paus) ed. Ethan skrattade mycket. Vi var senare i köket och han pruttade igen jag frågar då "did you fart?", mitt ord för prutta, Ethan fnissar som en flicka. Han får sin melon i handen och går ut och sätter sig i en fotölj och äter men sitter där och småfnissar i flera minuter. Hur kul är egentligen prutt, LINN? Aja, för mycket prutt. Anledning till att barnen pruttade så mycket var för att jag gav dom kokt broccoli till lunch, haha. Hela dagen var en pruttfest!! Som blev en skrattfest.

Nu ska jag ha sovfest!

Kommentarer
Postat av: Linn

år.inte.skratta.sitter.på.en.smockad.buss. HAHAHAHA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0