Super-nanny?

Har tränat ikväll. Underbart! Mår kanoners idag. Vet ni vad jag tror är annledningen? För att jag redan i lördagskväll när jag inte kände mig bra stannade hemma, sov 14 timmar på natten, var hemma heeeela söndagen och sen tog det jätte lungt med barnen måndag och somnade tidigt igårkväll. Plus ätit massa C-vitmin, inte ansträngt mig och sedan käkat dunderpillerna. Så jag vågade faktiskt gå till gymmer och jag känner mig precis som vanligt, både under träningen och efter. Jag hatar dock att vara en tjockis på gymmet, jag går och håller in lilla maggen hela tiden haha. Fy fan vad hemskt. Men nu är det ändrinng på G!

Idag var jag en kanon nanny. Pott-tränade Declan hela dagen. Varje tjugonde minut gick han på pottan. Vi gick till och med ner till byn utan blöja, med ett stopp för kiss på restaurang och ett stopp vid vägkanten. Han är envis ungen, men fan jag är envisare. Men det gick jätte bra, inte en enda olycka. Vi gick till posten där barnen fick hjälpa kassörskan att sätta på frimärken till vårat brev/teckningar till Martha i England. Sen gick vi till leksaksaffären där Ethan fick välja stickers till Bellas födelsedagskort. Han valde nyckelpigor och fjärliar, för att det gillar Bella! Vi avslutade med att köpa lite smartis till bakningen.

Hemma sov Declan middag. Jag och Ethan bakade, ångrar att jag inte tog kort för han gjorde nästan precis allt själv, han är så duktig och jag blir så stolt! Vi gjorde bortglömda kyssar, ska visa bild imorgon(och berätta en rolig sak haha), med kyssar i för oss och smartis på för Ethan. När Declan vaknade vaknade han som ett litet monster och kissade på sig i ren protest TVÅ gånger och jag satte tillslut på han blöjan igen. Han bryr sig inte? Han gillar ju typ att ha kiss i brallan???

Sedan gjorde Ethan sitt finaste kort någonsin. Han älskar att göra kort till folks födelsedagar, vi viker ett A4 på mitten och sedan fixar han det. Jag hade skrivit ut ett fin svart/vit bild på honom och Bella som han klistrade på fram sidan och skrev Bella (med rosa, för det tycker hon om) och satte dit dom finaste blommorna och fjärilar. Inuti skrev han med jättefina, små bokstäver (tillskillnad från när jag kom och en bokstav tog en sida)Happy Birthday + fjärliar. Andra sidan målade han ett hjärta (because I love Bella) och sedan från Ethan. Avslutade med en stor 5a på sista sidan. Så söt han är ibland det lilla monstret! Och fullt med nyckelpigor. Vilken liten charmör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0