En lista om mig (för jag har verkligen inget bättre för mig)

Fullständiga namn: Elsa Kristina Salomonsson

Ålder: 20, om lite mer än en månad

Smeknamn: Just nu, Sweden. I skolan, Korven. Hemma, Tussen.

Bor: Just nu i Kimberley BC, Kanada

Länder jag har besökt: Sverige, Danmark, England, Tyskland, Slovenien, Italien, Kroatien, Grekland, Turkiet, Spanien, Irland, Kanada, och USA. Har också tillbringat 9 h på en flygplats utanför Paris.

Familj: Mamma, Pappa och husdjuret, oj förlåt, bror David + alla närmsta vänner och släktingar. Och just nu en kanadensisk familj bestående av Chris, Patti, Ethan 4 år, Declan 2 år, Nana, Papa och Martha.

Detta gör mig riktigt glad: Att stå på ett dansgolv/scen med mina närmsta vänner och sjunga med /skrika med i en bra låt och bara tro att man äger världen för en stund. Eller att sitta runt ett bord fullt av vänner på Krögers en varm sommarkväll och dela på en ölhink. Att komma hem när man varit borta. Att se nya platser. Att lyckas med saker. Är jag en livsnjutare eller vad?

Detta gör mig arg: En tom mage (höhö). Folk som ljuger eller inte står upp för sig själva. Folk som är elaka utan anledning (det är alltså helt okej att vara elak om du har en bra anledning). Blondinbella och Kisse (not to myself, sluta läs bloggarna).

Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Jag tror hela 2006 var ett försök till lögn, sen vet jag inte hur mycket dom köpte. Sen är det ju skillnad på ljuga och ”inte berätta allt”.

Har dina föräldrar någonsin ljugit för dig? Haha, mamma var nog expert på det när jag var yngre. Eller är det sant att att du såg tandtrolls akuten köra förbi dig på Ölandsbron?

Vem har du en liten crush i? Ethans simlärare, endast för att han har likadana glasögon som jag. Gissa vem som ska ta med Ethan och simma nästa gång, har dealt med Patti.

Vad drömde du inatt? Jag drömde att jag var gravid men ville göra abort men det var försent. Jag var så ledsen att mitt liv var slut när jag väl födde en liten pojke som jag döpte till Leo. Vaknade med 200 i puls haha!

Snyggaste läraren du har haft? Vi var alla döds förtjusta i Fredrik när han började. Sen hade vi sjukt snygga praktikanter på gympan ibland.

Vad är det första du göra på morgonen: Tänker en miljon fula ord om varför jag måste gå upp

Har du någonsin testat droger: Nej, aldrig!

Kan dina föräldrar lita på dig: JA! Jag är faktiskt mycket skötsam (numera)..

Beroende: Inget större alls, solen kanske haha! Mitt morgon kaffe. Går lite i perioder. Beroenden som tuggummi, glass, ost m.m. försvann när jag kom hit.

Närmsta planerna: Stanna i Kimbo några fler månader. Har nya planer nu, ska bara diskutera dom med mamma innan dom görs offentliga.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut! Eller kärlek och kärlek, men en stor attraktion.

Drömmer du mardrömmar? Har inte haft en riktigt mardröm på flera år. (Ska vi slå vad om vad jag kommer drömma om inatt nu?)

Hemmafest eller krogen? En låååång hemma/förfest och sedan en låååång natt/tidigt morgon på krogen

Vad är du rädd för? Att folk som står mig nära ska dö, ormar och stora maskotar

Detta gör jag när ingen ser: Petar näsan, sjunger (om ingen hör) och går omkring i för lite kläder

Vad är du allergisk mot? Damm, kvalster, pälsdjur och lite pollen

Antal hjärtan som har brustit på grund av dig? Haha, misstänker att det är många. Mig själv kommer alltid först!

Bloggar du läser: Katrin Z, Alex schulman, Fotbollsfrun, Linns, Carros, Lisas, Egoinas, Spiderchick, Style By Mats, Stureplans vackraste, Calle Schulman, Lotta Gray, Yimmys Yayo (nästan varje dag). Lite mer sällan: Kisse, Blondinbella, Dessie, Paow (blir arg och lovar mig själv att aldrig göra det igen), avlutar sedan med falsk sanning. Inget jag pratar högt om dock…

Bra egenskap: Glad och lätt till skratt. Jag är snäll och har ett (numera) otroligt tålamod

Dålig egenskap: Kan ha väldigt kort stubin ibland (men vem har inte dåliga dagar liksom?), säger ibland lite väl mycket om vad jag tycker och vice versa, är ibland för tyst om saker. Känns som jag måste hitta något mellanting.. Kan inte heller diskutera när jag är arg, går hellre därifrån.

Fem sånger du kan hela texten till: För dig, Winnerbäck, Don’t stop believin – Journey, Mannen i den vita hatten –Kent, Öken- Robert Broberg och Handens fem fingrar – Lisa Nilsson.

Så raggar du? Jag är självraggande så jag behöver inte ragga ;)

När kräktes du senast? Efter våran ”flip the cup turnering” för några veckor sedan var vi några stycken som tillbringade ett tag på toan. Det är en farlig lek, inte att rekommenderas.

Är det lätt att förföra dig? Om ditt namn är Ryan Attwood, Edward Cullen eller Brolle Jr så ja. Annars får du jobba lite hårdare

Topp fem text rader:  ”Ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still”. ”If it makes you happy, it can’t be that bad”. ”You're asking me will my love grow, I don't know, I don't know. Stick around, and it may show”  “Jag skakar av all denna meningslöshet, jag förstår bara det som är vårt”. ”Don’t stop believin , hold on to this feeling”

Filmer jag kan se om och om igen: Titanic, Twilight, Forest Gump, Eurotrip bla.

Vad använder du för lipsyl? Försvarets hudsalva och Rosebud

Vad gör du om tio år? Har förhoppningsvis avslutat någon form av studier, har sett det mesta jag vill och lever med någon jag tycker mycket om


Kommentarer
Postat av: Linn

min lilla Elsa jag blir sådär "jag-vill-gosa-in-mig-lite-i-elsa-sjuk" när jag läser denna listan, vet inte varför dock.



Och så drömde jag att du dog i natt, jag fick en chock och alla diskuterade om jag ska inte skulle in på psyket. DÖ INTE! Jag vill ha min Elsa vid liv för fan! hahaha



aja slut på knasigheter <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0