Saker jag aldrig trodde jag skulle lära mig

Saker som jag trodde att jag aldig skulle lära mig

-Köra bil. Jag kommer ihåg första gångerna jag var med pappa ute på volvoparkeringen, han pratade om dragläge, koppling, blinka, speglar. Vet att jag tänkte att, den dagen jag gör detta själv kommer aldrig hända, detta kommer jag aldrig lära mig. I juni firar mitt körkort och jag två år.

- Tycka om öl, när vi var yngre var ofta öl det lättaste att få tag på, nio av tio gånger var det Slotts guldiga som smakar k-i-s-s också. Vet inte hur många gånger jag satt med en öl under en hel kväll för det var så äckligt, varje klunk var som att bli tvingad att ta hostmedicin som barn. Behöver jag säga att jag lärde mig att tycka om öl?

- Hitta i Kimberley, när Chris körde runt på mig i början och pekade ”där är det” och ”han bor där” var jag helt säker på att jag aldrig någonsin skulle lära mig att hitta här. Idag är Kimbo hemma, jag hittar nästan överallt och får alltid ett glädjerus pirr i magen när jag svischar fram med bergstopparna runt mig.

- Koka pasta. Varje dag, varje pasta kokning i fyra år kokade min pasta över. Pappa hävdade att ”vatten och pasta kan inte koka över”, pytsan, han skulle sett spisen efter varje gång jag hade kokat snabbmakaroner. Varje gång tänkte jag ”idag ska pastan inte koka över” men likt förbannat gjorde den det varje gång ändå. Idag, efter fyra års väntan, har jag lärt mig att skruva ner värmen när det börjar koka.

- Svälja piller hela. Mamma kommer du ihåg? Varje åksjuke tablett var en pärs, dela den i bitar ”nej dom är förstora” eller gömma dom i mackan ”vad fan är det här? Vem har lagt ett piller i min macka, mammmmmmmaaaaaaaa!!”. Idag, Panodil, Pencellin, Allergitabletter, P-piller, åksjuke piller, smärtstillande och övriga tabletter..behöver jag säga mer?

- Tycka om Senap. När vi gjorde hamburgare hemma vägrade jag alltid att ha senap (eller något annat än ketchup) på, sedan var jag alltid sur för att det inte smakade som Mc Donalds. Idag vet jag vad det var som smakade annorlunda, senapen. Det är det som gör hamburgaren.

Har jag sagt att jag ätit hamburgare tre gånger denna helgen? I fredags kväll, hemmagjorda hamburgare med familjen, lördag cheesburgare i Cranbrook, dock stekt och väldigt hemmagjord och idag uppe på skidberget, dom hade bbq utomhus där man fick en grillad burgare och sedan sätta ihop vad man ville ha på själv. Jag tror dock inte hamburgare är så onyttigt, en hemmagjord burgare med grönsaker och bröd, det är en helt okej måltid kan jag tycka. Men ska inte låta det gå till överdrift igen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0