Grattis Mor

Till min mamma på morsdag!

Ja, det är fortfarande morsdag härborta så jag kan skriva det lite sent (svensk tid). Var jätte trött imorse vid skype och mådde inte alls bra. Hann med ett kort grattis men här kommer ett större.

Mamma, jag älskar dig. Jag tror alla kan gå i borgen för att du är väldigt speciell men trots det så jäkla älskad av alla. Jag kan säga att jag är den enda som har haft en mamma som har i 20 års tid påmint mig om att sätta på mig mössan om det är lite kyligt ute eller påmint mig om att äta, för annars dör man. Oj så jag har varit arg på det, tills en dag Ingrid påpekade – Gud vad jag älskar att komma hem till dig och bli tillsagd att jag måste ha varma kläder på mig och tillfrågad om jag vill ha mat! Även Dennis tycker så mycket om dig mamma, han pratar ofta om Kerstin och hur rolig och snäll du är. Du mamma för alla och det kan behövas ibland! Lika väl som vi kan skratta åt dina gulliga kommentarer så älskar vi dom!

Vi har så olika (och starka) åsikter om det mesta, men även många åsikter och saker vi tycker lika om som för oss samma. Jag vet inte om du har märkt det, men din åsikt väger alltid tyngst. Även om jag inte alltid gör på det sättet du vill eller det du tycker hade varit bättre så är det dom sakerna som är svårast att genomföra om jag vet att jag inte har dig bakom mig. Det är därför jag vill att du ska vara open minded för allt, för jag har en miljon idéer och ”farliga, testande och knasiga” grejer jag vill göra och gör. Men jag måste ha dig bakom mig, jag vill att du alltid ska finnas där och aldrig säga ”vad var det jag sa”, att upptäcka saker och missar på egen hand gör en starkare.  Sen att det ibland är bra att någon drar ner mig på jorden igen är en annan sak. Men jag vet att du försöker göra ditt bästa för att stött oss i precis allt vi gör. Och vi är så glada att vi har just dig som mamma.

Det är du som har fått mig att inse att man ska se positivt på det mesta, att allt går att lösa och att ibland är det bara att bita ihop. Jag vet att du tycker att du har blivit gammal och grå, men det tycker inte jag, jag ser ingen skillnad. Jag skiter i vilka kläder du har på dig, vilka glasögon som sitter på din näsa eller vilken färg ditt hår har. Det viktigaste för mig är att du alltid är min mamma och alltid komma fortsätta vara samma positiva, påhittiga och snälla person. Du vet vad ”mys skjortan i garderoben står för”. Du hade på dig den varje kväll, det var det finaste du kunde ha på dig i mina ögon. Vi satt i soffan och kollade på tv, du i hörnet vid lampan, pappa i fåtöljen nära brasan och jag liggandes i soffan med huvudet i ditt knä och luktade på skjortan.

Vi, ja jag vet att jag kan tala för min bror också, älskar dig mamma. Du är den bästa mamma vi någonsin kunnat ha och vi älskar dig och uppskattar precis allt du gör för oss. I svenska A i skolan höll vi tal en dag, ett hyllningstal, det tog mig länge innan jag kom på att jag ville skriva om dig men tillsist gjorde jag det. Och vilket tal det blev, tre eller fyra sidor långt och en massa underbara minnen och fina lovord. Sen kom jag hem och skulle visa och jag tror vi började bråka istället. Så talet åkte in i skåpet i skolan och låg sedan där till studentdagen, jag tog då ut det och skulle hem och visa dig men häften av talet var borta. Jag önskar så att du hade fått se eller höra det för det var magiskt.

Men vi älskar dig. Vi älskar dig för att du är den finaste mamma på jorden, för mig, för David, för barnen i skolan, för kompisar och för pappa (hihihi). Du vill alla väl och jag hoppas alla förstår det. Tack för allt mamma, vi älskar dig och saknar dej till stjärnorna och tillbaka.

Grattis på morsdag.

 

(sen att jag har Sverigen hemskaste och elakaste humor får du leva med ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för de underbar orden och framförallt för den smakfulla bilden.

Puss på dig!

2010-05-31 @ 19:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0