Ikväll somnar jag till..



Som påminner om denna tiden för exakt ett år sedan. I en etta, men en snickare i lägenheten mitt i mot mig, en Johanna och Robert nednför mig och ett öppet vindsfönster. Det var en galen och kul tid, eller kanske mer en galet kul tid. Iallfall kom jag hem en natt efter det hade varit alldeles för många personer i min lägenhet på förfest, förmodligen var det en onsdagkväll. Jag och Johanna satt på golvet i min lägenhet/mitt rum och tog ett glas rödvin, tömde ut det sista ur en rutten baginbox och skvallrade om allt. När hon sen hade gått och det var färre timmar tills jag skulle börja skolan än till läggdags öppnade jag vindsfönstret och ställde mig på en av Davids svarta tältstolar. Sen stod jag där och lyssnade på låten i repeat några gånger och kollade på ett dött Kalmar. Sen somnade jag. Och gick förmodligen inte till skolan dagen efter. Bara ett vanligt minne sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0