Facerape - ett steg längre

Igår kväll gjorde Jemma något som har fått mig att skratta hela dagen. Jag var inne på min facebook medan vi gjorde oss iordning hemma hos henne igår kväll, gick ut för att gå på toa. Precis i dörren vänder jag mig om och säger, skriv inget skit på min status nu, inget jävla facerape. Facerape är "våldtagen på facebook" att någon skriver opassande saker på din status uppdatering som att man gillar män (om man är kille), att man gillar yngre tjejer eller äter choklad med ketchup på alla konstiga saker som får en att må lite dåligt ett tag.

När jag kommer tillbaka från toan kan jag andas ut, Jemma har inte skrivit någonting.

Efter 5-10 min ploppar en ny händelse upp "Patrik Carlsson gillar din nya relations status", vad i helvete tänker jag och upptäcker att Jemma har inte facerapat mig, hon har tagit det ett steg längre och har ändrat hela min profil, hela mitt liv inför alla 300 vänner. Jag var numer gift, lesbisk (intresserad av tjejer), mitt syskon är Jemma m.m. Asså fan vad jag skrattade, sjukt ku var det eftersom jag inte hade en anning om detta.

Men det är inte slut. Jag orkade inte sitta och ändra min profil så jag lät mig vara gift och lesbisk för ett dygn och sedan gick vi ut. Men när jag imorse öppnar datorn har jag ca 15 ny händelser där folk önskar mig Happy birthday och Grattis, ha en bra dag m.m. Jemma har ändrat min födelsedag också och jag hade ingen anning. Ni kanske inte fattar ironin i detta, men jag har garvat hela dagen för vet ni vad det värsta är... att folk som har skrivit grattis m.m. är mina närmsta vänner!!! Och Kimbo vänner som var ute med mej i maj (när jag fyllde år) och firade mig.

Hur underbart roligt är inte dethär??? Hur pinsamt är det inte för mina kompisar när jag efter ett tag sätter upp på min status " fyller inte år idag", vilket underbart sätt att kolla vilka som är ens vänner ;) Haha, nej detta är humor mina vänner! Jag kan fortfarande inte sluta skratta åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0