två dagar till helg!

Det är frost på tak, gator och bil idag. Det är kallt och jag vill bara krypa ner under mitt varma täcke och stanna där.
Declan började dagen med att från stående ställning uppe på en stol ramla rakt baklänges och slå huvudet i golvet, blev napp i munnen och gå tillbaka till sängen redan klockan nio. Jag gosade ner mig i en fotölj med täcket och kollade gårdagens avsnitt av Kungarna av Tylösand, herregud vad jag älskar det programet. Vilka jäkla människor!

Just nu, Dricker kaffe och kollar på nyhetsprogram, väntar på att Dec ska vakna. Vi får se vilket humör han är på, igår när han vaknade från sin nap var han ett gnäll-monster och matvägrade och bara tjurade.

Igår kväll var jag på spinningpass, körde lite mage efteråt, hottub med nannysarna och sen film med A. Effektiv kväll.

Jag har tagit beslut att köpa en macbook eller en macbook pro när jag är hemma nu, jag skiter i att det kostar, det kommer det vara värt. Jag och min dator bråkar minst fem gånger per dag då det är sådant glapp i kontakten att den bara inte laddas och dör och sedan vägrar laddas upp igen. En mac kommer bli en investering för plugg, resande och skrivande i flera år framöver. Ska spara på dom kommande lönerna lite och sen ta av mina sparpengar och kanske få lite julklappspengar till det? Om jag sedan får någon med studentrabatt att köpa den, blir det ännu lite billigare.



Dennis kommentar när jag sa att jag funderar på att köpa mac, "men då måste du köpa en iphone också". Haha, prylbögen nr. ett. Jag behöver ingen dum iphone, inte än... kanske senare.. men nu är jag nöjd med att inte ha någon svensktelefon alls, kommer bli kaos om flyg blir försenade eller om något händer på resan hem dock då jag inte har någon telefon. Men spänning i vardagen är det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0