GAH!

Barnen vände upp och ner på hela deras rum idag, fullständigt kaos. Alla leksaker på golvet (bilar, delar av tågbanor, klossar och diverse små saker) plus alla sängkläder, gosedjur (ca 100 st) , kuddar, täcken osv. Efter två timmars försök att få dom att städa eller hjälpa mig att städa (inget fungerade) sa jag "okej, vi gör ingenting annat idag fören ni har städat upp alla leksaker och sängkläder från golvet, men så fort ni är färdiga gör vi precis vad ni vill, baka kakor med det nya kaksättet (som dom har tjatat om), playdate med någon eller cykeltur det är upp till er.

Dom vägrade, så dom var i deras stökiga rum gjorde gud vet vad och jag hade hela eftermiddagen för mig själv. Pedagogiskt? Förmodligen inte men jag 1. orkar inte skrika mer 2. orkar inte hota med saker när dom inte lyssnar 3. är trött på att dom bara skrattar, kastar saker m.m. när jag säger till dom. En till dag med två barn hemma, sen måste det bli bättre... måste, måste, måste!

Var på 1 h spinning idag, men eftersom det är Kimberley så startade passet 10 min försent och slutade 15 förtidigt. Come on liksom, vill  bli trött. Körde lite styrka efter. Käkade lite soppa och rostatbröd (med cheeseswiss, YUM)till middag och nu glor jag friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0