Höst-dag

Härliga höst dag. Jag och Decan lekte tvätt imorse, eller han hjälpte mig att stoppa in mina lakan i tvättmaskinen. Sen hittade han min gosehund och vägrade släppa taget om den, stackars Baltis. Ut i vagnen, men hunden sittandes bredvid och ner til Sofies Cafe för en vaniljlatte och sen vidare till parken och träffa mammor och sen kom Jemma med Danica. Dom lekte så fint och var så söta tillsammans dom små medan vi pratade och drack kaffe. Promenerade hem runt lunch, blev helt svettig för det var så varmt och skönt ute! Bytte världens äckigaste bajsblöja och sen åt vi unch (hur jag nu kan sätta det i samma menning) och nu sover Declan och jag äter en kaka jag köpte hos Sofie som smakar mums, inget Kanada skit utan bara gott, jag njuter. Bra att jag ska på spinning ikväll, behöver det.

Igår var nog världens stressigaste dag, var uppe runt sju. Lämade Ethan i skolan vid åtta, var i lekgrupp med Declan till elva, åkte till tandläkaren (dev fick följa med) vid tjugo över elva, bytte blöja i bilen, hem och laga lunch, sova för Dec, städa och baka muffins (för Ethan så han kunde ta med till skolan, en unge fyllde år och dom andra barnen skulle få) och sen tillbaka till skolan för att hämta Ethan, upp till Pattis jobb och hämta henne, hem med barnen. Sen däckade vi allihopa med kuddar frafmör tvn. Med gud vad skönt det är att bara ha ett barn, lille Declan börjar faktiskt bli som en liten människa nu också, vi har många intressanta diskussioner. På kvällen kollade vi på film hemma hos Jamie.

Andra Ethan och hans pappa är sjuka idag. Jag slår vad om att inom en snar framtid kommer vi alla ha det, barn, förädrar och nannys.. händer alltid! (TA I TRÄ)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0