No money , no honey

Jag är super dålig på att ta hand om mig själv och lyssna på min kropp, som tur är verkar det som att någon över makt gjorde det år mig idag. Har en galen värk i bihålorna, halsen kliar och känner mig allmänt hänging, har bestämt mig för att denna gången för det komma. Jag ska inte stoppa upp det med en massa förkylningstabletter m.m. Nu får det vara, enda jag invinsterade i var ett nässpray och sinus tablett mot bihålesmärtan, ni som har haft smärta i bihålorna vet hur hemskt det är.

Låg iallfall och gosade, sov, vilade i min säng och tröttnade på det. Nu får det vara nog, lite styrka på gymmet kan jag köra tänkte och och knallade iväg. Gymmet var stängt för det är helgdag, kanske var lika bra det, men fy fasen vad uttråkad jag är. Hatar att kolla på film, tv och ta det lungt mer än någon timme. Suger är vad det gör.

Jamie och Jemma planerar resor, triper och saker hela tiden. Jag har inte råd, eller råd har jag väl men jag vill inte komma hem fattig och barskrapad i april. Jag har fått erbjudande att köpa en bräda, en bra bräda, för 1400, jag vet inte ens varför jag tvekar men det gör jag. Sen vill vi åka till vancouver en helg, calgary igen, vi ska till USA i helgen, Jamie har hittat en all inclusive vecka i Mexico (dricka, hotell, flyg, mat ALLT) för 7000 kr per person och sen ska vi ha liftkort, åka till andra skidorter och ha dagspass där och så ska jag vara hemma tre veckor och så måste jag köpa julklappar, sen vill jag fortsätta ha gymkortet under dom sista månaderna (kommer inte hända för dyrt).

Men jag ska inte klaga, jag har det för bra just nu och pengar är inga problem (som Dennis Nilsson skulle sagt) och att det löser sig alltid. Måste kanske lära mig att prioritera och se vad som är viktigt och inte, samtidigt vill jag inte ångra att jag inte gjorde saker för att jag var för snål. Det är väl en av livets mest orättvisa sak att lära sig att vissa är födda och uppvuxna med otroliga summor med pengar, att spela med och aldrig behöver fundera på det, medan andra är det inte och så är det vi som är någonstans mitt i mellan och har det bra, men alltid vill ha mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0