Underbara söndag!

Helgen har varit minst sagt spännade. Som i ett ång av alkohol tog vi en taxi ner från grillfesten (som var mycket lyckad, minus mina köttbullar som luktade fis och inte smakade i närheten lika gott som mammas) och stormade in på puben. METAL kväll, ett hårdrocksband på scenen som spelade så gräslig musik och så högt att man inte kunde konversera med varandra. Dom andra gav upp och men jag och min tappra tjänare John uthärdade oväsendet och spelade Fosball men några gamlingar, biljard och retade upp djn. Man ska aldrig säga till ett metal freak att metal är skit.... Men det blev en bra kväl till slut.

Imorse möttes vi fyra, nannisarna och John numer känd som "the gay friend" i gruppen eller "the cock-blocker", för brunch. Jag, John och Jemma körde sedan ut till White Swan varma källorna, vi skulle göra en lite hajk och sedan bara götta oss i varmvattnet för det har regnat precis hela dagen. 10 minuter in i hajken var mina skor så blöta att jag lika gärna hade kunnat gå ut i vattnet med dom, 20 minuter senare byxorna detsamma, regnjackan också och mössan. Vi hittade inte grottorna som vi letade efter och efter en 2 timmars hajk i skogen där grizzlybjörnana härjar kom vi äntligen tillbaka till bilen.

Vi slet av oss alla dyngsura kläder (jag kramade ur vatten ur mina skor och byxor, så blöt var jag) och satte på värmen i bilen och åkte i enbart bikis till varma källorna. Skönt som fan med regnet och sen det varma, John tog ett dopp i den kalla poolen också (läs is pool) och jag stack ner ena tån, när jag vände mig om fick jag tre stora stänk från John med kallt vatten över mig, jag var inte förberedd alls så jag skrek. Haha, jag skrek ett riktigt "hjälp jag blir våldtagen skrik" så alla i källorna ställde sig upp och vände sig om för att upptäcka att tjejen i Corona bikinin blev lite kall. Sen skämdes jag. Sen åkte vi hem i en varm bil med lite av Johns kläder på oss, som var torra, men inte mycket mer.

Åt, duschade, torkade kläder och körde sedan hem till A en stund för en pratstund. 
En väldigt lyckad söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0